Vanlige spørsmål

  • Når åpner de fysiske butikkene og hva er åpningstidene?
  • Hvor kan jeg kjøpe de offisielle Oslo Pride-varene?
  • Hvordan kan jeg støtte Oslo Pride?
  • Hvem tjener penger på salg i nettbutikkene og de fysiske butikkene til Oslo Pride?
  • Hvem driver Oslo Pridebutikken?
  • Hvordan jobber dere med rosavasking?
  • Beskytter dere mine personlige opplysninger?
  • Hvor produseres produktene?
  • Er produktene deres etisk produsert?
  • Planlegger du rabatter eller løpende salg?
  • Er størrelsen din inkludert i produktene?
  • Er ordren min sporbar?
  • Når kommer varene mine?
  • Kan jeg hente varer hos dere?
  • Kan jeg legge inn en bestilling uten å opprette en konto?
  • Hvor er ordrebekreftelsen min?
  • Hvorfor har bestillingen min blitt kansellert?
  • Kan jeg endre ordren etter at den er betalt?
  • Hvor mye koster leveringen?
  • Kan jeg kansellert en ordre som er betalt?
  • Kan jeg sende varer i retur?
  • Ved retur, får jeg penger tilbake?
  • Kan vi som bedrift få faktura?
  • Kan jeg som bedriftskunde legge inn bestillinger via nettstedet ditt?

Om Oslo Pride-butikken

Når åpner de fysiske butikkene og hva er åpningstidene?

Vi har to fysiske butikker.

Hovedbutikken på Youngstorget åpner 5.juni og er åpen til 29.juni, åpningstider: 10.00-20.00 på hverdagene og lørdag, 11.00 til 20.00 på søndager.


Butikken i Pride Park på Kontraskjæret åpner 26.juni og varer til 29.juni, åpningstider ons-lør 15.00-23.00 og paradedagen (lørdag 29. juni 12.00-23.00). 

Mini Pride Kontraskjæret åpner en mindre butikk med barneklær allerede 22. juni.

 

Hvor kan jeg kjøpe de offisielle Oslo Pride-varene?

Pridebutikken (både nettbutikk og kioskene du finner på våre arenaer under festivalen) er de eneste offisielle stedene hvor du kan kjøpe våre offisielle Oslo Pride-varer.

Hvordan kan jeg støtte Oslo Pride?

Det er mange måter du kan støtte oss i Oslo Pride på. Du kan spre budskap og bevissthet rundt den skeive kulturen og bli med oss under feiringen av festivalen. 

Velger du i tillegg å handle på den offisielle Pridebutikken, enten til deg selv eller din familie og venner, bidrar du til at Oslo Pride kan gi en enda bedre opplevelse til våre frivillige og vårt publikum.

Din bedrift kan også bidra ved å donere til Oslo Pride eller handle i pridebutikken.

I tillegg kan du alltid bli med i vårt fantastiske frivillige team og hjelpe oss å vokse!

Hvem tjener penger på salg i nettbutikkene og de fysiske butikkene til Oslo Pride?

Oslo Pride er en non-profitt festival laget og drevet primært av frivillige. Oslo Prides reglement sier at eventuelt overskudd fra festivalen skal tilbakeføres til festivalen. 100% av inntektene på alt varesalg fra våre butikker går tilbake til festivalen og besøkende, og det er ingen investorer som kan ta ut profitt på Oslo Pride-produkter.

Ved å handle på Pridebutikken støtter du Oslo Pride.

Hvem driver Oslo Pridebutikken?

Oslo Pride AS er eneeier i datterselskapet Oslo Pride Drift AS, som driver nettbutikken. Alt overskudd i Oslo Pride Drift AS går dermed tilbake til Oslo Pride AS og festivalens frivillige og besøkende.

Les mer om Oslo Pride her.

Alle produkter er produsert av Merchberry AS. De står også for driften av nettbutikken og våre fysiske utsalg. Spørsmål angående produkter bes rettes til Merchbery AS eller butikk@oslopride.no

Hvordan jobber dere med rosavasking?

Rosavasking er et stort tema, et tema det er vanskelig å ikke la seg engasjere av. Ved å velge våre festivalpartnere nøye, gjør vi vårt beste for å sikre at de bruker plattformen vår på en autentisk, respektfull og oppriktig måte.

I vårt forhold til bedriftskunder håper vi å oppnå støtte fra det skeive bevegelsen og likestilling på tvers av disse organisasjonene – men vi har liten kontroll over deres handlinger. 

Og det er vanskelig å ha full kontroll, men det vi imidlertid kan gjøre er å sikre at alle inntektene fra salget går tilbake til festivalen og den skeive bevegelsen. 

Beskytter dere mine personlige opplysninger?

Vi tar datasikkerhet på alvor, så dine personlige opplysninger oppbevares trygt. Vi deler ikke dine personopplysninger med noen tredjeparter. For mer informasjon, vennligst les vår personvernerklæring.

Om produkter

Hvor produseres produktene?

Per nå er leverandøren vår lokalisert i Kina. Vi sørger for at produksjonsstedet er så etisk som mulig, og respekterer anbefalte arbeidsforhold, kjønns- og seksualitetsmangfold og bærekraftig praksis.

Vårt mål er å kunne presentere produkter av høy kvalitet som er produsert på en etisk måte. Arbeidet med å finne de beste leverandørene pågår alltid og vi håper å kunne produsere i Portugal fom. 2024.

Er produktene deres etisk produsert?

Vi er opptatt av best mulig arbeidsforhold for ansatte som produserer varene, og hvilken miljøpåvirkning produksjon og frakt av varene våre har.

Vårt team jobber for å sikre at alle våre produkter produseres i fabrikker som har gode arbeidsforhold i forhold til normalen i landet og som inkluderer kjønns- og seksualitetsmangfold. Vi understreker også viktigheten av etisk og bærekraftig praksis og sertifiseringer når vi bestiller varer fra våre leverandører.

Utfordringen for teamet vårt er å balansere bærekraftig produksjonspraksis, kvaliteten på produktene, etisk organisering av arbeidsplassen og selvfølgelig pris. Likevel ser vi hele tiden på å forbedre driften vår og levere gode produkter til en god pris.

Planlegger du rabatter eller løpende salg?

Pridebutikken er det eneste offisielle stedet hvor du kan kjøpe varene våre og støtte festivalen og den skeive bevegelsen. Dette hjelper vårt team av frivillige å vokse og planlegge festivalen hvert år.

100 % av inntektene på alt varesalg går tilbake til festivalen og dens besøkende, det er grunnen til at vi velger å ikke drive kontinuerlig salg eller tilby betydelige rabatter.

Er størrelsen din inkludert i produktene?

Per nå tilbyr vi klær fra størrelse XS til 3XL (basert på tilgjengelighet på lager). Planen vår er å imøtekomme og være inkluderende for alle, og vi jobber med å utvide kolleksjonen vår til å være mer størrelses-inkluderende.

Frakt og levering

Er ordren min sporbar?

Ja, leveringen kan spores. Sporingsdetaljene får du i ordrebekreftelsen din på e-post. Har du ikke mottatt ordrebekreftelse? Sjekk søppelposten din og ta deretter kontakt med vår kundeservice.

Når kommer varene mine?

Vanligvis vil varene sendes fra oss samme dag som ordren er mottatt om forsendelsen skjer før klokken 15. Vi sender varene med sporbare pakker. Normalt tar det en til to til tre virkedager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor/din postkasse/din dørmatte. Med Porterbuddy kan du velge leveringsdag, de kan levere pakken allerede samme dag.

 

Les mer om leveringsbetingelsene her.

Kan jeg hente varer hos dere?

Vi sender varene våre direkte fra lager, så vi har ikke dem tilgjengelig på vår kontoradresse.

Kan jeg legge inn en bestilling uten å opprette en konto?

Ja, det kan du. Vår nettbutikk har ikke inlogging, men du kan velge å trykke "ja" til "informasjonskapsler". Da vil nettleseren din huske deg til neste gang, og foreslå forhåndsutfylling basert på sist besøk. Du kan også velge "nei" og legge inn informasjonen manuellt evt. neste gang. 

Hvor er ordrebekreftelsen min?

Denne sendes automatisk til din e-postadresse når du legger inn en bestilling. Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelsen innen kort tid, vennligst ta kontakt på butikk@oslopride.no i tilfelle det skulle ha oppstått et problem med bestillingen din. Vennligst sjekk postboksens spam- eller søppelpostmapp før du kontakter oss. 

Hvorfor har bestillingen min blitt kansellert?

Dersom bestillingen din er kansellert, er det mest sannsynlig fordi vi har et problem med å levere den. Det kan være at produktet er utsolgt eller at vi ikke kan levere til landet du vil ha varen send til. Dersom vi kansellerer en ordre, vil vi også refundere kjøpsbeløpet. 

Kan jeg endre ordren etter at den er betalt?

Desverre, er det ikke mulig å legge til eller trekke fra produkter etter at ordren er bestillt. Men du er velkommen til å legge inn en ny ordre. 

Hvor mye koster leveringen?

Vi har ulike priser for levering avhengig av hvilke produkter du kjøper, hvor de skal sendes og hvordan du vil ha dem levert. Sjekk ut våre leveringsbetingelser for mer informasjon.

Retur og refundering

Kan jeg kansellert en ordre som er betalt?

Så fremt ordren ikke er merket som sendt ennå, kan vi manuelt kansellere din ordre. Om ordren er sendt, må du vente til du mottar din ordre for å så sende den i retur til oss. Du har 14 dagers angrerett på alle kjøp i nettbutikken fra den er motatt deg. Egne vilkår gjelder bedrift.

Kan jeg sende varer i retur?

Ja, du har 14 dagers åpent kjøp. Returer håndteres av Merchberry og du trenger ditt ordrenummer og e-posten som du har bestilt med for å opprette retur. Følg stegene på siden, ved å klikke på knappen nedenfor. Du finner mer informasjon om retur og angrerett her.

Ved retur, får jeg penger tilbake?

Ja, vi refunderer beløpet tilsvarende varekjøpet. Vi refunderer ikke frakten eller utgifter til returporto. Du kan lese mer om angrerett og retur her.

Bedriftskunde

Kan vi som bedrift få faktura?

Ja, det kan dere. Velg "EHF Faktura (Bedrift)" og du vil motta faktura fra oss når ordren blir sendt. Viktig å skrive inn organisasjonsnummer i Bedrifts-feltet og evt ressursnummer eller referanse under "Merknad" i handlekurven.  

Kan jeg som bedriftskunde legge inn bestillinger via nettstedet ditt?

Som bedriftskunde kan du velge å støtte Oslo Pride og kjøpe våre produkter i større kvanta, vi har en god del alternativer på bedrifssidene våres, ønsker du større kvanta; ta kontakt med oss på butikk@oslopride.no så hjelper vi deg.